Search:

Type: Posts; User: gottogo

Page 1 of 14 1 2 3 4

Search: Search took 0.00 seconds.

  1. Replies
    7
    Views
    220

    Select the last channel in the list then press...

    Select the last channel in the list then press Ctrl+Down arrow, repeatedly.
  2. Care to share your PID?

    Care to share your PID?
  3. Replies
    9
    Views
    152

    I have that problem on a Chrysler. It begins the...

    I have that problem on a Chrysler. It begins the write with an erase, then times out. So I'm kinda dead in the water at that point. :)

    I found that if I disconnect the TCM connector from the ECM...
  4. Try right clicking your tune file icon and where...

    Try right clicking your tune file icon and where it says "Opens With" select Change, then select VCM Editor.

    Hopefully that will fix it.
  5. Thread: Fault Class

    by gottogo
    Replies
    30
    Views
    603

    Yep, found the same list for Fords. No one seems...

    Yep, found the same list for Fords. No one seems to know what they mean, not even HPT support. They suggested I contact a dealer.
  6. Replies
    4
    Views
    426

    I have an HP Mini 10 inch laptop (if you can call...

    I have an HP Mini 10 inch laptop (if you can call it that) with a 1.6GHz Atom CPU that I managed to squeeze Windows 10 on. It surprisingly met the min requirements with 2gigs of ram.

    It runs...
  7. Replies
    8
    Views
    628

    Maybe, I guess. :(

    Maybe, I guess. :(
  8. Replies
    8
    Views
    628

    Dang! Must of stumped the forum.

    Dang! Must of stumped the forum.
  9. Replies
    8
    Views
    628

    Bump again. Anyone?

    Bump again.

    Anyone?
  10. Replies
    8
    Views
    628

    As a matter of fact, so am I.

    As a matter of fact, so am I.
  11. Replies
    4
    Views
    161

    Aw crap. But thanks.

    Aw crap. But thanks.
  12. Replies
    4
    Views
    161

    Table Resolution

    Is it possible to make a table larger to increase its resolution?
  13. Replies
    6
    Views
    643

    I agree with 07, BUT! Seeing what other people do...

    I agree with 07, BUT! Seeing what other people do helps. I think a repository is a good idea. With the caveat that you have to personalize them before use.
  14. Replies
    5
    Views
    229

    That's the info I was looking for. Thanks.

    That's the info I was looking for. Thanks.
  15. Replies
    5
    Views
    229

    The fact that a Read results in a single file is...

    The fact that a Read results in a single file is what has me confused. If I make changes to the timing and to the trans, will a Write Calibration to the PCM also write the Trans changes?
  16. Replies
    5
    Views
    229

    Anyone?

    Anyone?
  17. Replies
    5
    Views
    229

    ? on PCM/TCM writes

    The NGC3 controller is a separate PCM and TCM. But when you do a read it creates a single HPT file.

    When you do a write the PCM and TCM are listed separately and the PCM has a Write Calibration...
  18. Replies
    3
    Views
    293

    I have found this to be a problem. After...

    I have found this to be a problem. After upgrading software I can't open older files. I think it's best to keep an older version on hand.
  19. Replies
    2
    Views
    267

    Yeah, I've come to realize that.

    Yeah, I've come to realize that.
  20. Replies
    2
    Views
    267

    MPVI2 Read/Write options

    I was under the impression that the MPVI2 could read/write with the TrackAddict app.

    Is this true or not? Is a PC the only option?

    Please explain the options.
  21. Replies
    4
    Views
    293

    If it were me, I'd go to this location on your...

    If it were me, I'd go to this location on your hard drive.

    C:\Program Files (x86)\HP Tuners\VCM Suite

    And delete it.
  22. Replies
    61
    Views
    9,107

    Sticky: And how long is the turn-around for upgrades?

    And how long is the turn-around for upgrades?
  23. Thread: DTC's

    by gottogo
    Replies
    8
    Views
    446

    I hear that!

    I hear that!
  24. Replies
    61
    Views
    9,107

    Sticky: I suppose Bill is on Christmas vacation.

    I suppose Bill is on Christmas vacation.
  25. Replies
    61
    Views
    9,107

    Sticky: That's what I was thinking. But crazy things...

    That's what I was thinking. But crazy things sometimes happen so I wanted to get an official answer.
Results 1 to 25 of 334
Page 1 of 14 1 2 3 4